The Internet Balanced Scorec@rd (TIBSC)

The Internet Balanced Scorec@rd (TIBSC)


Het is de meeste bedrijven inmiddels wel duidelijk dat internetactiviteiten alleen succesvol zijn als ze serieus worden aangepakt. Internet - breder dan www alleen - is een prachtig middel voor het uitbreiden of versterken van bedrijfsontwikkelingen.
Voor ondernemingen, die de benodigde kennis van de internetmogelijkheden niet afdoende in huis hebben, ontwikkelde Menvestment ‘The Internet Balanced Scorec@rd’. TIBSC stelt vast welke resultaten met internet moeten worden geboekt en maakt ze meetbaar. Intern binnen uw eigen organisatie, en extern als het bijvoorbeeld gaat om uw klantbenadering. TIBSC is ook een instrument om vast te leggen welke factoren voor uw onderneming het succes van internet bepalen en welke dat succes juist verstoren. Zowel financiële als niet-financiële meetpunten worden hierbij gedefinieerd. Daarnaast is TIBSC een toekomstgericht instrument, dat houvast biedt voor de groei van internetactiviteiten binnen uw onderneming. En TIBSC leidt bij juiste implementatie tot lagere in- en externe kosten voor de ontwikkeling en beheersing van internetactiviteiten binnen het bedrijf.
The Internet Balanced Scorec@rd is een basismethode die bedrijfsspecifiek - geënt op uw situatie - wordt toegepast.

Hoe te gebruiken?

  • Het invullen van The Internet Balanced Scorec@rd gebeurt aan de hand van de voor het bedrijf cruciale ontwikkelingsrichtingen en op basis van de strategische en marketingdoelstellingen.
  • Meetpunten worden gedefinieerd en zonodig gecreëerd, als deze nog niet bekend zijn.
  • Zowel in- als extern worden relaties tussen de meetpunten inzichtelijk gemaakt en worden de verbanden gedefinieerd.
  • De resultaten worden periodiek getoetst, bijvoorbeeld eens per kwartaal. Zonodig vindt bijsturing plaats.
  • In de loop der tijd kunnen meetpunten worden gewijzigd als gevolg van gerealiseerde of veranderde ondernemings-/marketingdoelstellingen.

Wat zijn de voorwaarden voor succes?

  • Duidelijke strategische bedrijfs- en marketingdoelstellingen.
  • Het meetbaar maken van internetontwikkelingen binnen het bedrijf.
  • Alerte reacties op internetontwikkelingen buiten het eigen bedrijf.
  • De duidelijke wil binnen het bedrijf om te willen leren van de conclusies die door het werken met The Internet Balanced Scorec@rd zichtbaar zijn gemaakt.


Wilt u ons beter leren kennen?
Bel ons of vul nu het formulier in.


Interim-managementStrategieBedrijfsverkoopTrainingenInnovatiesContactHome

© addesign 2011